De eerste week lesgeven op sekolah overleefd! - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Leilani - WaarBenJij.nu De eerste week lesgeven op sekolah overleefd! - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Leilani - WaarBenJij.nu

De eerste week lesgeven op sekolah overleefd!

Blijf op de hoogte en volg Leilani

27 November 2014 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Dit was alweer mijn weekje lesgeven over health care. Ik deed dit samen met een meisje uit Manchester, daar was ik wel blij mee, alhoewel ik haar vaak genoeg zelf niet eens verstond haha. We gaven les op een high school die medisch gericht is aan een klas met 15 kinderen waarvan 2 jongens met de leeftijd 15-17 jaar.
De school is net nieuw en bestaat nog maar uit 2 klassen. De kinderen slapen bij de school.
De eerste dag was een beetje onwennig, maar de andere dagen hadden we goed voorbereid en was het ook echt leuk om te doen! Wat niet echt went is het opstaan als we binnenkomen, bidden en bedanken. Ook als de les is afgelopen. Lijkt wel een klein legertje. Wij staan er dan ook heel ongemakkelijk bij volgens mij..
We hebben het over voeding gehad, veel voorkomende ziekten op Bali zoals dengue, rabies, diarree en aids behandeld en we hebben ze de Engelse woorden van de organen geleerd en wat rollenspellen met standaardzinnen tussen een arts en patiënt. De laatste les vandaag hebben we een quiz gedaan over alles wat we met ze gedaan hadden, wat voor veel gegil en gelach heeft gezorgd. De school wilde ook graag grammatica lessen. Dat was wel lastig, want de woordenschat van die kinderen is niet heel groot dus ze begrepen sowieso weinig van wat we zeiden.. Maar we hebben ons best gedaan en hopelijk hebben ze er wat aan gehad. Ze vonden het in ieder geval wel leuk!

Vandaag was er weer een speciale ceremonie. Iedereen loopt in traditionele kleding, mannen zijn bezig met hanengevechten en vrouwen zijn overal offers aan het brengen. In de auto terug naar huis kwam er nog een stoet voorbij. Blijft apart om te zien hoe erg de mensen hier bezig zijn met geloof..

Xxxxx