In Aussie!! - Reisverslag uit Winmalee, Australië van Leilani - WaarBenJij.nu In Aussie!! - Reisverslag uit Winmalee, Australië van Leilani - WaarBenJij.nu

In Aussie!!

Blijf op de hoogte en volg Leilani

19 December 2014 | Australië, Winmalee

Ik ben er!! Donderdag om 09:00 landde ik op Sydney AirPort. Ik zou opgehaald worden door iemand van Australian backpackers en naar het hostel gebracht worden. Alles ging heel vlot, maar toen ik door de douane kwam, zag ik niemand van Australian backpackers.. Na een half uur ben ik ze maar gaan bellen, bang dat er niemand was. Gelukkig was er wel iemand, maar ze stond bij de verkeerde hal!
In het hostel zaten veel Duitsers en Nederlanders, wel gezellig. Het weer was alleen niet zo denderend. Toen ik aankwam, heb ik wat rondgelopen op het strand maar het begon al snel te regenen en hard te waaien.
Gelukkig was het de volgende dag beter. Ik ben toen naar Sydney gegaan en heb daar de hele dag rondgelopen.
Zaterdag weer Sydney in gegaan, omdat ik 's avonds had afgesproken met Nicole (nicht) uit Melbourne. Zij was voor haar verjaardag in Sydney en we hadden afgesproken in de opera bar. Toevallig dat zij ook in Sydney was en heel leuk om haar weer te zien! Ik was wel een beetje underdressed haha, al die meiden hadden jurkjes aan en hakken en ik zat daar in m'n shortje en Nikes..
De volgende ochtend werd ik opgehaald uit het hostel door Jeff, Claire en James.
En gelukkig was m'n pinpas net die ochtend aangekomen in het hostel!! Ik was m'n pinpas de tweede dag in Bali namelijk al kwijtgeraakt en heb toen gelijk een nieuwe aangevraagd en mama 'm op laten sturen naar het hostel, maar hij was er dus toen ik aankwam nog niet. Dat dat langer dan 3 weken kost snap ik echt niet.. Maar goed ik ben blij dat ik 'm nu heb :)
Ik heb die dag samen met James door de bush gelopen en gelijk m'n eerste kangoeroes met kleine Joe in het wild gezien!
Maandag hebben we de hele dag rondgereden, mooie uitzichten en watervallen en ook veel beesten gezien. Het was heel zonnig en je kon heel ver over de bergen kijken. Het gebied is wel 20 keer Taiwan, is wat ons is verteld.. De bergen hebben soms een blauwe gloed, dat komt door de eucalyptus.
Bij de eerste waterval vonden we een schildpad op z'n rug en zaten er allemaal kleine soort kreeften in het water. Voor het eerst in m'n leven ook een salamander vastgehouden, die gelijk in m'n hand poepte haha.
We zijn ook in het steilste treintje van de wereld naar beneden geweest.
Dinsdag weer een lange rit in de auto. Alles is hier minimaal een uur rijden, best wel vermoeiend vind ik maar dan heb je wel wat..
Samen met Roslyn en Jeff naar Jenolan caves geweest. Dit is echt een mega grot, die bestaat uit 3 verdiepingen en daarvan kan je er een paar bezoeken.
Wij hebben de Lucas cave bezocht met 912 treden en die wordt soms ook gebruikt voor opera concerten, omdat de akoestiek heel mooi is. Heel indrukwekkend.
Weer heel veel hagedissen en salamanders gezien, maar ook een miereneter en dat scheen best wel bijzonder te zijn, want je ziet ze bijna nooit in het wild.
Woensdag was het koud en bewolkt en we gingen naar de stranden richting het zuiden, dus het was nog frisser toen we daar aankwamen. Het waaide ook hard, maar de stranden waren mooi en er waren veel surfers en doordat het zo waaide kwam er tenminste water door the blowhole.
'S middags m'n eerste fish 'n chips gegeten :) en tree top walking gedaan met Mitchell, Sarah en James. Echt heel hoog, wel eng was met die wind!
Gisteren hebben Sarah en James mij meegenomen naar het featherdale wildlife park. Dat is een park met dieren die in Australië voorkomen. Zo schattig ze hadden baby koalaatjes!! Ik heb een koala geaaid en wallaby's gevoerd en een zielige vogel met 1 oog omdat ie was aangereden door een auto :(
Ze zijn hier erg van de dieren, vooral James en Sarah en elke keer als iemand vraagt of ik een beest wil vasthouden, antwoordt James ja voor mij. Ik word nog een echte dierenvriend hahah.
Morgen ga ik Sarah bezoeken in Bondi beach en gaan we met Mitchell uit in Sydney. Dat wordt nog wat, ben niets meer gewend qua alcohol!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leilani

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 4578

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 07 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: