Manly & more - Reisverslag uit Kingscliff, Australië van Leilani - WaarBenJij.nu Manly & more - Reisverslag uit Kingscliff, Australië van Leilani - WaarBenJij.nu

Manly & more

Blijf op de hoogte en volg Leilani

07 Januari 2015 | Australië, Kingscliff

Hoog tijd dat ik weer iets van mij laat horen!
Uitgaan in Sydney was inderdaad iets te veel van het geode nadat ik een maand lang bijna geen alcohol had gehad op Bali, te veel wodka...

Kerst gevierd bij mijn oom en tante John en Jane in Singleton, het meest saaie plaatsje van heel Australie denk ik haha!
Er was niet heel veel te doen, de grootste attractive was een van de grootste zonnewijzers van de southern hemisphere..
Wat wel heel leuk was, heel veel huizen gaan echt over de top met kerstversiering. Met Adam en Karlee een rondje door de wijk gereden om naar de huizen te kijken.
Er was een huis met een eigen radiofrequentie en de lichtjes pasten zich aan aan het ritme van de muziek.
Het was echt super warm en natuurlijk net op Christmas day ging het stormen. Wel weer wat anders kerst buiten en plakkerig van het zweet.
Het gaat hier wel echt om de kado's met kerst, zoals bij ons sinterklaas eigenlijk, en het drinken natuurlijk. Om 10:30 's ochtends kreeg ik al mn eerste drankje aangeboden!
Boxing day zijn we naar de club gegaan en hebben we de hele dag op paarden en hondenraces gewed. Uiteindelijk nog 100 dollar aan overgehouden! en alles uitgegeven aan pizza hut haha.
De volgende dag zou ik bij Melanie en Adam blijven slapen in Newcastle om vanaf daar de trein terug te pakken naar Sydney voor NYE.
Onderweg naar Newcastle naar een wijngaard geweest om wijn te proeven en aquagolf gedaan. Is nog best moeilijk!

Het hostel in Manly was top, dichtbij het strand en aardige mensen. Ik zat op de kamer met een meisje uit Korea, dat ik nooit zag omdat ze altijd aan het werk was.. De eerste dag ben ik naar Taronga zoo gegaan. Een hele mooie dierentuin met een kabelbaan en prachtig uitzicht op Sydney. Het was heel druk, want het is nu zomervakantie hier, dus ik ben niet met de kabelbaan naar boven gegaan maar binnen had je daar gelukkig verder niet heel erg veel last van.
's Avonds in het hostel Asta en Ollie ontmoet, broer en zus uit Nieuw Zeeland. Zij zouden de volgende dag gaan suppen - stand up paddeling en ik ben toen samen met nog 2 andere jongens uit Engeland en Schotland meegegaan. Het was nog best wel lastig, maar na een tijdje had ik het door en ben geen een keer gevallen. Een jongen uit Schotland (met supergrote snor en loopt rond in kilt) had er heel veel moeite mee en lag steeds naast z'n board, heel grappig!

NYE natuurlijk naar Sydney gegaan, met een groep van 15 mensen. We hadden onze Eigen alcohol mee en alle uitkijk punten op de harbour bridge en opera house vuurwerk was alcohol prohibited. En daar kwamen we achter na 3 uur lopen van de ferry naar potts point, waar het vorig jaar nog wel mocht..
Stress dus, want we wisten niet waar we dan heen moesten. Gelukkig wist iemand een park in Paddington waar we heen konden. Het leek wel een monument waar we in zaten, maar we zijn niet weggestuurd dus het zal wel goed zijn geweest. Rond 11 uur de taxi gepakt en op goed geluk een plek gevonden die niet al te druk was en van waar we perfect uitzicht hadden op al het vuurwerk! Ondertussen wel iedereen kwijt geraakt en was ik over met 3 jongens, waaronder die Schot haha. Daarna nog naar Kings Cross geweest om uit te gaan, maar ik was te misselijk en Ollie, Asta en ik zijn toen terug gegaan naar het hostel.
Het hostel heeft echt een hele chille tv kamer met 10 banken die je uit kan klappen als een bed. Dit kwam goed uit de volgende dag haha. Iedereen was natuurlijk lekker brak en we hebben de hele dag films gekeken. 'S middags wel nog even naar het strand gegaan voor ja, ja een nieuwjaarsduik. Na me vorig jaar te hebben verslapen heb ik 'm dan eindelijk gedaan!!
Het was Asta haar laatste avond, dus we zijn uiteten gegaan bij echt een super leuk restaurantje aan het strand.
Vrijdag was mijn laatste dag en ik ben toen Sydney centrum in gegaan. Mijn laatste avond ben ik dus in zee gegooid terwijl m'n telefoon nog in m'n zak zat en nu zit ik zonder iPhone :(

Zaterdag weer naar Jeff en Claire vertrokken voor Claire dr 50ste verjaardagsfeest. Zondag zijn we samen met Mitchell en Roslyn naar de, musical Wicked geweest, heel leuk!
James en Sarah wilden een 4WD ophalen in Toowoomba. Dus maandag ben ik met hun meegelift tot aan Kingscliff, waar m'n oom en tante Janelle en Wally wonen. Twee dagen in de auto gezeten en gekampeerd om er te komen, maar was het waard want ze wonen echt heel mooi! 2 minuten van het strand af, ik blijf hier haha!
Het water is lekker warm, maar daarom wel kwallen. Het water in het zwembad was 33 graden, dus toch maar in de zee gezwommen..
Vanochtend regende het de hele ochtend, dus zijn we oma op gaan zoeken in het verzorgingstehuis. Was leuk om haar te zien. 'S middags klaarde het gelukkig op en zijn Wally en ik het strand langs gefietst.
Janelle is morgen vrij, dus dan ga ik met haar op pad en vanaf vrijdag heb ik een hostel geboekt in Byron Bay en ga ik verder naar de Goldcoast, Brisbane etc.

See ya! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leilani

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4574

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 07 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: