Van Ubud naar Lovina en naar Denpasar AirPort - Reisverslag uit Banjar Jarat, Indonesië van Leilani - WaarBenJij.nu Van Ubud naar Lovina en naar Denpasar AirPort - Reisverslag uit Banjar Jarat, Indonesië van Leilani - WaarBenJij.nu

Van Ubud naar Lovina en naar Denpasar AirPort

Blijf op de hoogte en volg Leilani

10 December 2014 | Indonesië, Banjar Jarat

We vertrokken vrijdagochtend na kindergarten richting Lovina. Was wel raar zo voor de laatste keer door Penestanan te lopen..
De eerste stop onderweg waren de Jatiluwih rijstvelden, de grootste van Bali. Heel indrukwekkend om te zien. Toen reden we door naar Pura Ulan danu, een mooie tempel aan het Bedugul meer. Het begon ook steeds harder te regenen en we zouden eigenlijk nog naar een waterval gaan, maar die hebben we maar overgeslagen.
Aangekomen in Lovina vonden we een leuke beach club om te eten en zij brachten mij met een drop off service naar mijn hostel.
Vanaf het strand gingen we steeds verder en verder omhoog de bergen in en van geasfalteerde weg naar onverharde wegen. Het was half 11 en echt al donker. Uiteindelijk waren we er dan en ik stapte uit de auto, met m'n voet midden in de modder! Ze waren bezig met het betegelen van de oprit. Met m'n backpack liep ik een stukje richting de villa, begon er ook ineens een hond te blaffen en te grommen. Heb ik weer, ben al een beetje bang voor honden.. Gelukkig kwam de security eraan en bracht me naar de kamer. De 2 stapelbedden die er stonden waren leeg.
Toen ik die ochtend wakker werd snapte ik pas weer waarom ik dit in nl geboekt had. De zon scheen en je hebt vanaf hier een prachtig uitzicht vanuit het zwembad en de tuin.
Ik sprak de manager, Su, en regelde een taxi voor die dag omdat ik vanaf zondag wilde beginnen met duiken. Ik heb mij naar Munduk, een klein bergdorpje, laten brengen en ben naar de waterval gelopen. Dat was nog wel een tocht naar beneden, hele steile stukken! Onderweg naar de hot springs, air panas, heb ik eindelijk een keer durian gegeten! In de buitenlucht valt die stank wel mee, dus ik durfde het wel aan haha. We hebben 'm samen langs de weg opgegeten en ik ben blij dat die taxichauffeur mee at, want zo'n hele vrucht word je een beetje weeïg van, zo heeel lekker vond ik het niet.
De hot spring was heerlijk. Ik heb daar Rosanne leren kennen. Ze werkt voor een jaar als au pair en zat nu 2 weken in Lovina. Samen zijn we nog naar een boeddhistisch klooster geweest, mooi om te zien maar helaas geen mediterende monniken gezien..
Terug in Lovina heb ik samen met de meiden met wie ik was gekomen onze laatste avond samen gevoerd, zij vertrokken de volgende ochtend weer voor hun laatste weekje vrijwilligerswerk. Zo gek dat zij weer naar ubud vertrokken zonder mij.

Ik had me ingeschreven voor het duiken en zou de volgende ochtend om 8 uur opgehaald worden. Toen er om half 9 nog niemand was gekomen, ging ik maar bellen maar kreeg geen gehoor. Om 9 uur kwam er uiteindelijk toch iemand opdagen. Goed begin..Ik had wel tijd om alvast in het boek te beginnen.
Mijn instructeur is een Fransman, heel aardig, maar soms niet al te makkelijk te verstaan haha. Verder was er niemand dus ik kreeg privé les. De eerste les was in het zwembad, dat ging heel vlot allemaal en de volgende dag gingen we de zee in, met een bootje naar Lovina reef. Heel leuk en mooi! Maar we hadden echt heel erg last van stroming, zo erg dat we ons vast moesten houden aan koraal haha. En m'n instructeur zei dat hij dat hier nog nooit had gehad. Just my luck..
Maar alles ging goed en bij de tweede duik had ik zelfs meer lucht over dan hij.
De volgende dag gingen we naar Tulamben, daar ligt een scheepswrak. Het was 2 uur rijden daar naartoe en onderweg in de hobbelbus kon ik het examen doen. Dat was makkelijk te doen gelukkig, dus ik kon lekker relaxed gaan duiken toen we aankwamen.
Het was echt geweldig! Zo veel mooie vissen gezien!! En een schildpad, rog en zo'n vis die op een rots lijkt haha. De tweede duik gingen we ook een beetje door het wrak heen zwemmen, dat was echt heel gaaf!

Hier ook eindelijk mensen ontmoet die een vermoeden hebbend dat ik Indonesisch bloed heb hahaha.
Ben nu ook eigenlijk wel net zo bruin als de locals.
Ennn ik heb ontdekt dat ze hier bintang radler hebben!

Nu onderweg naar het vliegveld. 4 uur rijden en wat denk je, die taxichauffeur zet het eerste uur André Hazes op haha! En de hele weg toeteren, toeteren als hij inhaalt, als hij ingehaald wordt, als we een bocht doorgaan, als het stoplicht op groen gaat en ga zo maar door. Werd er gek van.

Morgenochtend zit ik gewoon in Sydney!!
Ik laat snel weer wat horen.

Liefs xxxxx

  • 10 December 2014 - 08:08

    Hana:

    Leuk lei!!

  • 10 December 2014 - 14:31

    Judith:

    Gek van Hazes of toeteren of allebei ;-)
    Goede reis naar Oz...liefsxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leilani

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4577

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 07 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: